66-002 Zielona Góra
Stary Kisielin - Przemysłowa 3A

68 323 80 75
607 483 216  
turboserwis@interia.pl

Kompresory klimatyzacji

 

kompresorNajczęstszą przyczyną nieprawidłowej pracy klimatyzacji w samochodach jest uszkodzenie kompresora klimatyzacji.

 

Element ten pełni istotne zadanie dystrybucji czynnika chłodzącego po całym układzie klimatyzacji. Urządzenie pracuje w trudnych warunkach i pod dużym ciśnieniem, ale głównym powodem jego niesprawności jest zanieczyszczenie.

 

Wszelkie zabrudzenia dostające się do obiegu układu klimatyzacji prędzej czy później trafiają do kompresora. Tam najczęściej osadzają się na iglicy zaworu ciśnieniowego, uniemożliwiając jej poprawną pracę.

 

Naprawa klimatyzacji z niesprawnym kompresorem skupia się wówczas na płukaniu i czyszczeniu całości.

Nieprawidłowo przeprowadzone płukanie układu klimatyzacji często doprowadza w krótkim czasie do ponownego uszkodzenia kompresora.

Jakie zadania spełnia sprężarka klimatyzacji?

Kompresor klimatyzacji wymusza ruch czynnika chłodzącego w układzie i spręża czynnik, co umożliwia przebieg całego procesu obniżania temperatury.

Jak można sprawdzić czy kompresor klimatyzacji jest sprawny?

Sprawdzenie czy sprężarka klimatyzacji działa poprawnie odbywa się przy wykorzystaniu manometrów znajdujących się w każdej stacji do serwisowania klimatyzacji. Kompresor działa właściwie, gdy można odczytać poprawne wyniki na manometrach podłączonych do portów wysokiego i niskiego ciśnienia układu klimatyzacji.

Ile lat wytrzymuje kompresor klimatyzacji w samochodzie?

Zazwyczaj można liczyć na to, że sprężarka klimatyzacji uzyska swoją żywotność w przedziale ośmiu do dziesięciu lat. Gwarancja jest jednak zawsze dużo krótsza na ten podzespół, więc aby utrzymać dobrą kondycję kompresora w aucie przez cały rok, zalecane jest regularne uruchamianie klimatyzacji.

Czy warto regenerować sprężarkę klimatyzacji?

Regeneracja kompresora klimatyzacji opłaca się tylko wówczas, gdy mamy pewność, że korzystamy z renomowanego warsztatu samochodowego. Chociaż oferta regeneracji sprężarek jest popularna w zakładach naprawczych, to nie wszędzie można liczyć na porządną obsługę i przede wszystkim na dobrej jakości części. Należy również pamiętać, że nieprawidłowo smarowany kompresor oraz brak oleju to powszechne powody zatarcia tego podzespołu. Poprawnie przeprowadzona regeneracja, to gwarancja trwałości, jak niemal w przypadku nowych elementów, dlatego warto zwracać się do fachowców, którzy takie naprawy przeprowadzają od wielu lat i posiadają wyspecjalizowany sprzęt.

 

Jak wygląda naprawa-regeneracja kompresora klimatyzacji?

  • Oględziny oraz sprawdzenie z jakim typem uszkodzenia mamy kompresor.
  • Rozłożenie na części pierwsze. Następne mycie, czyszczenie.
  • Kolejny krok to wymiana uszkodzonej części. Uszkodzone mogą być: tłoki, łożyska, płyta zaworowa, uszczelnienie, zawór, cewka, łożysko w kole, sprzęgło.
  • Następnie po złożeniu kompresora wykwalifikowana osoba sprawdza test szczelności oraz wykonuje pomiar ciśnień na hamowni, aby mieć 100% pewności, że kompresor jest sprawny.

Ważne! Nasze kompresory zalewamy olejem PAG. Nie wolno stosować oleju PAO! To częsta przyczyna uszkodzenia sprężarki!


Prosimy pamiętać, że sama wymiana kompresora bez "posprzątania" układu, nie naprawi problemu - zawsze jest jakaś przyczyna uszkodzenia, którą należy wyeliminować, aby problem nie wrócił.

Jeśli nie są Państwo pewni, czy zamawiana część pasuje do kompresora klimatyzacji, który Państwo posiadacie, można wysłać zdjęcia starej części lub podać numery z naklejki (tabliczki znamionowej). Nie sprawdzamy po numerze VIN ponieważ zdarza się, że w aucie został wymieniony silnik z osprzętem od podobnego modelu i dana część nie będzie pasowała.

 

FIRMA PHU TOKARSKI NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WSZELKIE KOSZTY WYNIKAJĄCE Z BŁĘDNEGO MONTAŻU / DEMONTAŻU

Wymagania techniczne gwarancji na kompresor klimatyzacji

  1. Prawidłowe uzupełnienie ilości oraz typu oleju.
  2. W przypadku rozszczelnionego układu należy wymienić osuszacz na fabrycznie nowy.
  3. Należy wymienić zawór rozprężny lub dyszę dławiącą.
  4. Wymiana skraplacza na nowy.
  5. Płukanie układu klimatyzacji odpowiednim do tego przeznaczonym preparatem.
  6. W przypadku gdy kompresor klimatyzacji pracuje na tym samym pasku co alternator należy wymienić sprzęgło kierunkowe przy alternatorze.
  7. Zabrania się przed zamontowaniem sprężarki do samochodu podłączania jakichkolwiek mierników i sprawdzania cewki, ponieważ można pomylić polaryzacje i doprowadzić do jej uszkodzenia już przed montażem.
  8. Zakaz wpuszczania do układu jakichkolwiek uszczelniaczy, które doprowadzają do uszkodzenia kompresora.
  9. Montaż może przeprowadzić tylko certyfikowany warsztat z uprawnieniami do obsługi klimatyzacji.
  10. Należy zastosować nowe o-ringi i uszczelki w połączeniach, które były rozmontowywane.
  11. Nie należy stosować ponownie starego czynnika, jeżeli zawiera opiłki oraz inne zanieczyszczenia z uszkodzonej starej sprężarki.

 

NALEŻY ZAWSZE PRZEDSTAWIĆ RACHUNEK Z DNIA MONTAŻU Z NUMEREM NADWOZIA NIE PÓŹNIEJSZYM NIŻ MIESIĄC OD DATY ZAKUPU TOWARU LUB NAPRAWY.

 

Firma P.H.U. Tokarski Zielona Góra

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą dedykowaną do właścicieli samochodów osobowych, dostawczych, busów, ciągników siodłowych, czy maszyn rolniczych, którzy oprócz zadbania o układ klimatyzacji potrzebują również regeneracji turbosprężarki.

W naszej galerii przedstawiamy warsztat, gdzie na co dzień zajmujemy się naprawą i regeneracją turbin.

Zachęcamy do kontaktu w celu zapytań o sprzedaż turbosprężarek!